Sunday, March 27, 2011

:: Ketenangan ,keIkhlasan ,Kesetiaan ::

..Kris DayaNti ..  MencintaimU ..
Lagunya MasiH bermaIn d  speaker Lappy..
LalU mmpukah saya TersenYum Mendengar lIriknya.. 
laNtas meLodinya kini MeragUt KETENANGAN hati..

"Ya Allah..Jika Benar dia Untukku..maka Kau KuatkanLah cinta ini..
Tapi jika sebaliknya..Maka Kau caButlah Perasaan Kasih dan sayang ini..
"
Inikah sebeNarnya cinta..
yang memBuat kita sakit aPabila memikirkannya..
Bukan baru hari Ini kasih itu terjalin..
bukan Baru Hari Ini kasih itu bersemadi di hati..
maLah kasih Ini lah yang memberi kekuatan sebelumnya..
yang memberIkan senYuman di penghujung hari..
di saat mata berlabuh di tempatnya..
Maka suara dan kenangan itu berlegar di fikiran..

disaat meniti Hujan Itu..
di saaT Meniti Panas terik itu..
tangan itu Lah yang menjadi Pelindung alas kepala..
malah di kesesakan Kota..
di kesiBukan duniawi..
lantas tangan itu masih ada menjadi peneman ku..
masih di situ...saya harap akan terus di situ..

bUkan pergi atas seMua kekalutan duNia..
tapi terPisah dek dunia yanG bebeza..
kosoNg..di kiri dan kanan kosong..
setelah sekian lama ia menjadi peneman..
datanG ia mengikut anGin..
muncul dan adakalanya berlalU cuma..

laLu saya bertanya..
Mampu kah saya memimpin tangan yang lainnya..
sedangkan kaku taNgan ini menghadap tanah..
masiH begitu..dan mulut masih setia tetutup..


KEIKHLASAN Kita diUji dengan ini semua..
Ikhlaskah kIta meLepaskan ciNta ini..
Ikhlaskah kita memBiSu seriBu bahasa..
sedangkan Hati berBaur rasa...
Ikhlaskah kita TerSenYum padanya..
senYum  tanPa sedikit rasa ketenangan..
seKali lagi hati dituntut keikhlasan..

maka Ya Allah..
saya benamkan KESETIAAN Saya Bukan pada siapanya..
bukan juga pada apanya..
keinginan yang ada kalanya membuat kita berfikir..
untuk sendiri selagi termampu..dan saya mulai bertanya..
mamPu kah saya menghadapi keKecoHan dunia ini..
sendirian..Tanpa  senYuman yanG menghiasi hari-hari ini..
tanpa keindahan Hati yang dulunya ada...
lalu saYa bertanya Ya Allah..
saya kah yang jahil jika seMua ini..
masih sepertI Ini..
masIh berlagu dalam benang fikiran saya..


jahilkah saya jika temPoh masa teTaHun itu terus menjadi igauan..
masih mengikat hati yang lembut dengan tali yang kuat..
maka saya kah yang dipertikaian sebagai pesalah di mahkamah..
sedangkan semuanya berlaku melebihi kemampuan yang ada..
hati maSih bebaLut..
masiH seperti dlunya..
dan lalu..saya membenamkan seMuanya..


:: saya Masih tertanya ::




No comments:

Post a Comment

| Terima Kasih Sudi baca |
|| Zaza Hargai comment2 semua :) ||