Wednesday, July 13, 2011

:: Hidup meSti Belajar UnTuk MenerIma ::

haiii seMua..lama da zaza tdak menUlis!! Hari ne zaza menUlis uNtuk bercakap tentang satU perkara.. Ego?? Belajar UntUk terima Pendapat Individu yang lain ::


Selepas satu Insiden hari ne.. zaza rasa da saTu ketidak senang Hatian dalam hati < haha btul ka ayat ne> .. egonya dya ne!! tdk Patut dia buat org lain macm tuh.. kalU betul itu caranya untuk berbaik daripada sesuatu salah faham jelaskan kenapa dia patut menggunakan/menaikkan tangan ?? tidak layak untuk seseorang itu berbuat apa2 kepada fizikal mana2 org lain..mahupun menjentik org lain.. sebab setiap individu ada hak masing2.. tekan ButtOn UNLIKE untuk perangai seperti ini..


hari ini juga zaza faham satu perkara..kita hidup ne bukannya sendirian seja d duNia..salah jika kita cakap kita tdak maw menerima teguran daripada siapa2.. kita sempurna sudah ka? adakalanya kita perlu teguran untuk memperbaiki diri kita menjadi lebih baik.. jangan anggap semua orang boleh terima cara Kita.. kadang2 kita masih perlu menerima pendapat orang tentang baik buruk diri kita.. dan satu lagi..jan suka suki maw  Marah2x org aa..  kaLu oRg x dpt atau tidak dapat terima cara kau..belajar la bH unTuk mnyesuaikan diri.. dan paling penting !! SebeLum minta Hormat sama org Lain..belajar Bh hormat Orang lain duLu !! maRah nampak.. Haha ^^


Orang lain tegur sIkap Kita..supaya kita boleh beruBah..bukannya menjatuhkan Kita..buat apa Kita tgur kesilapan dia kalu bukan untuk dia berfikir tntang kesalahan dia kan?? ::: Jangan salah MenJolok Sangkar Burung..nnt Terjolok sangkar tebUan :::.. lebih baik di tegur d kalangan org yang menyayangi kita daripada di kutuk dikalangan org yang membenci Kita..


da masalah..x Boleh Ka di bawa bincang bek2.. jangan kerana Nila setitik..rosak hbis satu Tshirt.. be profesional..Kita da Berumur..begaduH tahap upsr x sesuai sdah la..




:: Sekadar Ingatan UnTuk diri sendiri..sapa Terasa,ada Sebab UnTuk dia terasa ::

1 comment:

  1. ermmmm exctly ....so tegurla kakak if ada apa2x yg patut kakk ubh ya adek zaza ...;)))) wink wink n mybe i knw the momnt ..

    ReplyDelete

| Terima Kasih Sudi baca |
|| Zaza Hargai comment2 semua :) ||