Thursday, December 15, 2011

. Tuhan TOlong Lembutkan Hati dia .

Alhamdulialhh :)
terima Kasih banyak2 pada sesiapa yng telah baca blog zaza pasal
Opkim x Hari itu :)
segala komen & feedback zaza akn jadikan sebagai penambah baikan :)

cerita Hari ini..

Ombak Rindu? apa kata jum baca blog zaza kali ini sambil pasangkan lagu Ost ombak rindu daripada Hafiz dn adira . suda? Hehe Trima KasIh ! baca sambil dgr Lagu tuh insyaAllah Lebih terasa entiti blog zaza pada kali ini..

FIlem yng di Adaptasi dari novel ini dilakonkan mantap oleh Aaron Aziz,Maya Karin dan Lisa Suriani ini adalah Filem yang sekali lagi menjadi pilihan zaza untuk dibawa ke dalam blog zaza.. :)
Zaza suka cerita ini sejak dr novel lagi.. walupun baca novel lebihh terkesan di hati namun lakonan kesemua pelakon memangg mantaap.. :)

Tuhan ,Tolong lembutkan hati dia..untuk terima aku seadanya lirk laguu.bestt :)
Pernah Jatuh cinta kha? selain cinta pada Nya.. kita juga diciptakan untuk memiliki perasaan pada seseorang yang berlainan jenis daripada kita.. Maka,perasaan itu pastinya ada.. ^^

Pernah satu ketika perasaan ini ada..3 tahun yng lalu..masuk tahun ke 4 ,2012 ini sebagai peneman yang setia..sebagai teman bergaduh yang selesa.. namun seperti kata orang ..tidak semua perkara itu kita dapat atasi dengan kudrat yang kita ada.. seperti kata orang.."tidak semua cinta mampu kita miliki,maka jika tidak mampu kita sematkan ia jauh di dalam".. macam lakonan Lisa Suriani dalam ombak rinduu tuhh..haha cuma bezanya ia bukan sebab seseorang tapi sebab sesuatu..haha Bole kha mcm tuh? Halangan tuhan itu lebih berkuasa..

Mampukah kita sayang org yang sama sejak beberapa tahun yang lalu lagi? tapi untuk kembali bukanlah keinginan sebenar..cuma biarkan hati terus kosong..utamakan yang lebih utama.. dan bersyukur sebab masih seperti dlu..cuma atas perbezaan keadaan yang mulai ketara,,

Duhai kaum Adam..peliharalah hati wanita yang kamu sayangi dengan sesungguhnya.. cintailah dengan setulusnya..kejujuran & kesetiaan bahkan bukan untuk hiris-hiris hingga menitis titisan kesakitan..
Pernah satu ketika kita tidak memahami apa sebenarnya yang ada dalam hati,sehingga kita keliru . diam terkedu..
lantas sekali lagi doa dipanjatkan..

" Ya Allah,jika benar dia bukan untukku maka kau tutupkanlah seluruh hatiku untukku nya..dan bukakanlah pada yang sebenarnya "

Sedikit onar kini datang.. cukup menguriskan ~,~ siapalah kita yang mampu bertahan..hanya mampu berdiam.. sebab kita tahu akan ada yang terbaik untuk semua itu..

Tidak serupa seperti filem-filem sebelumnya..Watak pelakon yang berjaya mnarik hati penonton..tapi ini bukan sebuah filem..tapi inilah realti dunia yang kita tempuhi pada hari ini.. atas Takdir yang Allah Tetapkan..

Maka Kita Pasrah :) Menanti apa kesudahannya..

No comments:

Post a Comment

| Terima Kasih Sudi baca |
|| Zaza Hargai comment2 semua :) ||